Odla din egen mat.

Det blir mer och mer populärt för varje år att odla själv och det är visserligen fortfarande tomater, gurka och squash som håller ställningarna i topp, men den gamla hederliga kålplantan gör en stark comeback och i år har jag 10 olika sorter (dom ser förbaskat fina ut). 1 kruka med 20-25 plantor - 25 kronor.

Squash och pumpor har jag också i mängder, utplanteras ca den 15 Juni.

Tomaterna har kommit igång och säljer bra, jag har ca 17 sorter i år, i fjol sålde jag slut på busktomaterna så i år har jag utökat sortimenter med spännande sorter från bland annat Italien och USA.

Chili har varit svåra att få tag på i år, men det finns 5 sorter att välja på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0