Den egna täppan

När man driver en handelsträdgård, så kommer alltid den egna odlingen i andra hand, och det är ju jättesynd eftersom jag gillar att odla grönsaker och kryddor. Fast de här senaste dagarna har jag hunnit med mycket, planterat de sista 5 påsarna med röd sättlök och de som jag förodlade från frön, tex. Kelsae jättelök som kan bli 4 kg, fast det blir den inte här i Sverige. Det finns ett större sortiment om man orkar med att förodla inomhus. Jag gillar kål så igår satte jag Spetskål och Bryssel och täckte hela bädden med gräsklipp, vicken tur att man har en stor gräsmatta att klippa!!!!!

Det är verkligen synd att inte fler odlar kål i dessa tid med dyrare mat och sämre kvalité och långa transporter genom europa. Kål innehåller kalcium, c-vitaminer, järn och fibrer och sägs motarbetar olika sorters cancer. Kål är livet!

Tomaterna ser jättefina ut och jag har även större plantor att köpa om ni vill komma igång snabbare.

Chili en ny sort Jalapeno har kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0